1. שיחה מקדימה:
    מיקוד הרגשות הנעימים והתחושות הפיזיות המתלוות להם.

מה אתה מרגיש כשזה קורה (התקף חרדה  או תחושה לא נעימה), איפה אתה מרגיש את זה בגוף? כמו מה זה?. איזו תנועה יש לזה?

  1. נשימה מעגלית:
    אתה יכול לקחת נשימה עמוקה ובזמן שאתה נושם לספור עד 5. לאחר שהריאות שלך התמלאו תחחזיק את האוויר בזמן שאתה סופר עד 5, ולאחר מכן לשחרר את האוויר לאט לאט בזמן שאתה סופר עד 5, ולבסוף להשאר עם הריאות ריקות מאוויר בזמן שאתה סופר שוב עד 5… וכך חוזר חלילה.
  2. יצירת תפאורה

אתה יכול להתחיל לדמיין את עצמך ליד מקום עם מקור מים, זה יכול להיות בחוף הים, ליד אגם או נהר, שים לב שאתה קרוב למים ואתה מוגן ובטוח. אם תסתכל תראה שסביביך יש הרבה אבנים בגדלים וצורות שונות, אם תסתכל לעומק תראה שעל כל אבן רשום שם של רגש לא נעים, פחד, חרדה, חוסר אונים, חוסר ביטחון, בושה,  ועוד…
כך שכל אבן מייצגת רגש אחר, הגודל של כל אבן משקף את העוצמה של אותו הרגש והצורה של האבן מתארת את הדרך המיוחדת שכל אחד ואחת חווים את אותו הרגש, אם תשים לב , תראה שיש מספר אבנים שעליהן כתוב פחד, ולכל אבן, צורה וגודל אחר.
דבר מעניין שמתרחש במקום קסום זה הוא שכל פעם שאתה מרים אבן של רגש כלשהו משתחררת מתחתיו בועה. וככה זה עובד, אתה יכול לזרוק את האבן למים ולאחר שהאבן רחוקה ממך אתה יכול לנשום את האוויר שיש בתוך הבועה הממלא אותך בהרגשה הנעימה.

  1. ניקוי ושחרור

עכשיו אתה יכול לשים לב איפה בגוף אתה מרגיש את הרגש הלא נעים (הרגש שהילד העלה בשיחה המקדימה) , תמצא אבן שעליה כתוב השם של הרגש הזה ושהיא מתאימה לצורה ולגודל שאתה מרגיש.
תדמיין שאתה מניח את האבן במקום הזה בגוף והאבן שואבת את התחושה הלא נעימה מהמקום הזה בגוף, וכשאתה מרגיש שהאבן התמלאה וההרגשה הלא נעימה יצאה מהגוף שלך, תזרוק את האבן למים הכי רחוק שאתה יכול ותגיד לי כשהאבן נפלה למים. (להמתין לתשובה של הילד).

עכשיו שים לב שבמקום שממנו הרמת את האבן יוצאת משם בועה, הבועה מלאה בהרגשה ממש ממש נעימה…היא מרחפת עד שמגיעה ממש קרוב לפנים שלך וכשתרגיש בנוח אתה יכול לקחת נשימה עמוקה ולנשום את ההרגשה הנעימה שיש בתוך הבועה, ואותה הרגשה תלך ותמלא את המקום שקודם היתה בו ההרגשה הלא נעימה, מה אתה מרגיש שם עכשיו? (להמתין לתשובה של הילד)

לאחר שאתה מרגיש במקום הזה (את ההרגשה שילד ציין), שים לב אם יש עדין הרגשות לא נעימות שאתה רוצה להשתחרר מהן (במידה וכן חוזרים על התהליך, במידה ולא ממשיכים לשלבל הבא)

  1. בדיקה עתידית

עכשיו כשאתה כבר יודע שבכל פעם שתרצה תוכל לבוא ולבקר במקום הקסום הזה ולהשתחרר ומהרגשות הלא נעימים שלך, אתה יכול לדמיין את עצמך בפעם הבאב שתחווה את (הסיטואציה שבה הילד חווה את ההרגשה הלא נעימה או החרדה), וכשאתה מגיע לשם לאחר שזרקת את האבנים עם ההרגשה הלא נעימה והתמלאת בהרגשות של הבועות, שים לב מה משתנה בך? (במידה ועולה רגש לא נעים ניתן לחזור לתהליך שמתואר בשלב 4).

  1. החזרה וסיום

עכשיו בידיעה שהתחושות הנעימות ימשיכו להתחזק, אתה יכול לקחת נשימה עמוקה ולפקוח עיניים.

 

Recent Posts

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…

3 שבועות ago

מה עושים כשילד חווה חרדה עקב המצב בטחוני?

המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…

2 חודשים ago

הדמיה לילדים הסובלים מהיפראקטיביות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…

3 חודשים ago

תסריט הדמיה לבני נוער לפני מבחנים

בני נוער רבים חווים מנעד רחב של  רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…

4 חודשים ago

להרגיש בטוח – טכניקה פרטנית ילדים ונוער החווים בריונות

ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…

5 חודשים ago

תסריט הדמיה לפני השינה עבוד ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…

6 חודשים ago