משחק הרגשות – סיפור פשוט
לאחרונה מגיעים אלי לקליניקה יותר ויותר ילדים המאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז (ללא היפראקטיביות) הסובלים מקושי לימודי כזה או אחר.
כפי שלומדים בקורס “הנחיית ילדים ונוער”, אחד מהקשיים הבולטים אצל ילדים אלה הוא הקושי הרגשי.
אותם ילדים נחשפים, בכל פעם מחדש, לכישלון לימודי/חברתי וצוברים חוויות קשות
ההופכות בסופו של דבר לדפוס התנהגותי אותו הם רוצים לשנות.
חשבתי, לא מעט, איך אוכל לסייע להם להפתח ולהתנקות רגשית, לפני שאני מתחיל בכלל לעבוד איתם ולקדם אותם לעבר מטרתם.
(במיוחד עם ילדים מופנמים אשר לא מסוגלים לבטא במילים רגשות, אשר הם חשים מאויימים על ידם).
על פי השקפתי, משחקים ופעילויות,מאפשרים להשיג תקשורות ושיתוף פעולה טובים יותר.
משחק הוא הדרך הטבעית של הילד לביטוי עצמי.
הוא דרך ייחודית להסרת מחסומים והגנות מחד.
ומעודד את הילידם לבטא את רגשותיהם ומחשבותיהם מאידך.
הפעילות הבאה מאפשרת לילדים לבטא את רגשותיהם ממקום של א-חיבור באמצעות סיפור,
אשר מאפשר לילד לבטא במילים רגשות קשים ואף מצביע על עוצמת הרגש בכל תרחיש.