הפעילות הבאה מאפשרת לילדים ובני נוער, אשר זקוקים לאומץ ותעוזה, לשתף ולחלוק את רגשותיהם הקשים, בסביבה שאינה מאיימת.

ניתן לקיים את הפעילות בקבוצה או באופן פרטני (אחד על אחד). הפעילות המצורפת כתובה לקבוצה.

חומרים:

  • מספר רב של קוביות (מהסוג שבונים איתו מגדל קוביות)
  • בתחתיתה של כל קוביה יש לרשום את הספרות 1 עד 4 (10 קוביות לכל ספרה) .
  • יש להוסיף 2 קוביות עם הספרה 5 בתחתית.
  • יש להוסיף 2 קוביות ללא מספר בתחתית.
  • דף ועיפרון לכל משתתף.
  • העתק של רשימת השאלות (מצ”ב נספח שאלות).(לכל משתתף בקבוצה)

אופן הפעילות:

  • יש לחלק לכל משתתף עותק של רשימת השאלות. (הרשימה מחולקת ל 3 רמות שונות: הרמה הראשונה מכילה שאלות פשוטות – שאלות הכירות, הרשימה השנייה מכילה שאלות מאתגרות יותר והרשימה השלישית מכילה שאלות עמוקות).
  • כל משתתף מקבל דף ועט.
  • פורסים את הקוביות (עם המספרים כלפי מטה) על השולחן.
  • בכל פעם נבקש מאחד מחברי הקבוצה להרים קובייה ולהציג את המספר הכתוב בתחתית הקובייה.
  • המספר המופיע על הקובייה מייצג את מספר הרמה אותה בחר המשתתף. (לדוגמא: אם הורמה קובייה ועליה רשומה הספרה 1 יש לבקש מהמשתתף להשיב על שאלה המצויה ברמה 1. אם הורמה קובייה ועליה רשומה הספרה 2 יש לבקש מהמשתתף להשיב על שאלה המצויה ברמה 2. וכן הלאה).
  • אם הורמה קוביה ועליה רשומה הספרה 4 – על המשתתף לכתוב שאלה על הנייר שברשותו.
  • אם הורמה קובייה ועליה רשומה הספרה 5 – על המשתתף (שהרים אותה) להשיב על השאלה שכתב המשתתף שקיבל את הקוביה עם הספרה 4.
  • היה ומשתתף הרים קוביה עם הספרה 5 (לפני שהורמה הקוביה עם הספרה 4), הוא לא חייב להשיב לאף שאלה.
  • היה ומשתתף הרים קוביה ללא ספרה – ישנן 3 אופציות: האחת, הוא יכול שלא להשיב לשאלות כלל. השנייה, הוא רשאי לבחור איזו שאלה שהוא רוצה משלוש הרמות של השאלות. השלישית, הוא רשאי לבחור משתתף אחר מהקבוצה ולשאול אותו שאלה אחת. (נתון לבחירתכם).

נספח שאלות:

רמה 1:

  • מהו המקום המועדף עליך לצאת לאכול (מסעדה, בית קפה…)
  • מהו ענף הספורט שבו אתה הכי אוהב לשחק?
  • מהו ענף הספורט שבו אתה הכי אוהב לצפות?
  • מהו החג האהוב עליך?
  • מהי החנות המועדפת עליך?
  • מהו הספר שאתה הכי אוהב?
  • מהו הסרט שאתה הכי אוהב?
  • מהו המקצוע שאתה הכי אוהב ללמוד?
  • מהו המקום המועדף עליך לחופשה משפחתית?
  • מהו הדבר שאתה הכי אוהב לעשות בזמנך הפנוי?

רמה 2:

  • ספר על כשרון שאתה גאה בו?
  • מהו הדבר שאתה מקווה להשתפר בו?
  • ספר על דבר אחד שאתה אוהב באישיות שלך?
  • ספר על דבר אחד שאתה אוהב במראה שלך?
  • ספר על מטרה שהצבת לעצמך?
  • מי מהמשפחה הגעינית שלך הכי קרוב אלייך ומדוע?
  • מי מהמשפחה המורחבת שלך הכי קרוב אליך ומדוע?
  • האם ישנה קבוצה מסויימת שאתה מרגיש חלק ממנה? ומדוע?
  • מהי עבודת חלומותייך?
  • באיזה הישג אתה הכי גאה?

רמה 3:

  • מהו היה הדבר האחרון שגרם לך לבכות?
  • האם אתה סומך על אנשים אחרים? מדוע?
  • האם אי פעם רמית במבחן? מדוע?
  • מי האדם בחייך שמבין אותך הכי טוב? מדוע?
  • האם אתה חושב שאתה הולך בדרך הנכונה?
  • איזו שאלה שאנשים שואלים אותך גורמת לך להרגיש לא בנוח עם עצמך?
  • האם חברייך תלויים בך? מדוע?
  • תאר לי סיטואציה שבה אחד מחברייך פגע בך?
  • האם היית רוצה שיהיו לך יותר חברים ממה שיש לך היום? מדוע?
  • האם אתה מרגיש שיש משהו בחייך שאתה רוצה להתנצל בפניו? אם כן תוכל לשתף על מה עליך להתנצל?

מיותר לציין, שזהו מאגר שאלות לדוגמא. אתם יכולים להוסיף/להסיר שאלות כראות עניכם

בהצלחה 🙂

Elementor Team

Recent Posts

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…

3 שבועות ago

מה עושים כשילד חווה חרדה עקב המצב בטחוני?

המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…

2 חודשים ago

הדמיה לילדים הסובלים מהיפראקטיביות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…

3 חודשים ago

תסריט הדמיה לבני נוער לפני מבחנים

בני נוער רבים חווים מנעד רחב של  רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…

4 חודשים ago

להרגיש בטוח – טכניקה פרטנית ילדים ונוער החווים בריונות

ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…

5 חודשים ago

תסריט הדמיה לפני השינה עבוד ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…

6 חודשים ago