מידי יום אני מנחה ילדים ובני נוער רבים…
אחד הנושאים שחוזרים על עצמם, הוא הקושי להבדיל בין עובדות לפרשנות והרגשות אשר נגזרים מהן.
ילדים ובני נוער רבים שרויים בפרשנות מעוותת היוצרת רגשות שמקשים על התפקוד שלהם בתחומים רבים בחייהם.
במקרים רבים, ללמד אותם לעשות סדר ולהקנות  להם את היכולת שתסייע להם להבדיל בין פרשות לעובדות מאפשר
להם לראות את המציאות בעיניים מפוקחות יותר ולנהל את עולמם הרגשי מתוך מקום של שליטה על מחשבותיהם, רגשותיהם ותגובותיהם.

הטכניקה  “המיכל שאני” מאפשרת לילדים ובני נוער להבדיל בין עובדות לפרשנות ולזהות את הקשר בין מחשבותיהם ובין
רגשותיהם כך שיוכלו להגיב לסיטואציות בהתאם ולקחת אחריות על האופן שבו הם מגיבים לסביבה.

מטרת פעילות “המיכל שאני”

  • להבדיל בין עובדות לפרשנות.
  • להעלות למודעות את הקשר בין מחשבות לבין רגשות.
  • לזהות את הרגשות המפעילים את התגובות.
  • לקחת אחריות על תגובות בהתאם למחשבות ורגשות שמצבים שונים מעוררים.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

בהצלחה  🙂

Recent Posts

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…

3 שבועות ago

מה עושים כשילד חווה חרדה עקב המצב בטחוני?

המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…

2 חודשים ago

הדמיה לילדים הסובלים מהיפראקטיביות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…

3 חודשים ago

תסריט הדמיה לבני נוער לפני מבחנים

בני נוער רבים חווים מנעד רחב של  רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…

4 חודשים ago

להרגיש בטוח – טכניקה פרטנית ילדים ונוער החווים בריונות

ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…

5 חודשים ago

תסריט הדמיה לפני השינה עבוד ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…

6 חודשים ago