“נחש מה?” – פעילות ליצירת רפור (כימיה) עם בני נוער
אחד מהאתגרים שלנו, כמנחים העובדים עם בני נוער, הוא להבין את השפה בה הם עושים שימוש,
הרבה לפני מציאת הקושי הנוכחי והמטרה אליה הם שואפים להגיע.
למידת השפה של בני הנוער מדגימה את הרעיון האמיתי, משפרת את כישורי הרפור (כימיה) ומאפשרת דו-שיח פתוח
לצורך תהליך המוביל לשינוי. כפי שאנו יודעים, לעיתים קרובות, מדברים בני הנוער בשפה משלהם.
חלקם משתמשים באוצר מילים “שרכשו” מצפייה בתוכניות טלוויזיה (המיועדות לשכבת הגיל שלהם),
חלקם מדברים בשפה אוניברסאלית האופיינית לגילם, יש המשתמשים בשפה זו רק בקרב בני גילם, או לפי מיקומם הגיאוגרפי….
השפה השונה עוזרת לבני הנוער לבטא את עצמם בדרך מיוחדת אשר מפרידה אותם מעולם המבוגרים.
יתר על כן לעיתים משתמשים בני הנוער בשפה משלהם בכדי להטעות את המבוגרים או פשוט להעלים
את המשמעות האמיתית של המילים בהם הם עושים שימוש. אנו מצרפים פעילות המיועדת למפגשים הראשונים עם בני נוער
במטרה לספק סביבה טיפולית חיובית ופתוחה, לעורר דו-שיח פתוח ולאסוף מידע חיוני על הנער/ה.
הפעילות טומנת בחובה שלוש מטרות:
- לספק סביבה טיפולית חיובית ופתוחה.
- לעורר דו-שיח פתוח.
- לאסוף מידע על הנער/ה שבאים לטיפול.