בזמן האחרון יוצא לי לשוחח/להיפגש עם לא מעט הורים אשר מדווחים על תקשורת לקוייה עם ילדהם. משפטים כמו : “הילד לא מקשיב לי…”, “הילדה לא עושה את מה שאני מבקשת ממנה…” חוזרים ונשנים בכל שיחה/פגישה.
מצד שני, כשאני מדבר עם ילדים על התסכול של ההורים, הם מספרים שלא מבינים מה רוצים מהם, במילים אחרות שלא מצליחים לרדת לסוף דעתם של ההורים.
מנסיוני, לרוב, הקשיים בתקשורת אצל ילדים באים לידי ביטוי: ביישום ההנחיות שהם מקבלים (בין אם בבית ובין אם בבי”ס) ו/או במתן הנחיות והוראות בצורה ברורה ובהירה.
כך שהאחריות של שיפור התקשורת מחולקת מצד אחד הילדים בשיפור ההקשבה וההבנה ומצד שני ההורים בבהירות בה הם מנותנים הנחיות לילדיהם
הפעילות טומנת בתוכה שתי מטרות:
הערה: פעילות זו מיועדת לעבודה פרטנית (מנחה מונחה). במידה ומעבירים את הפעילות לקבוצה – יש לחלק את הילדים לזוגות. מומלץ מאד לבצע פעילות זו בין הורים וילדים!
כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…
המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…
ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…
בני נוער רבים חווים מנעד רחב של רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…
ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…
ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…