החלטתי לפרסם פעילות נוספת המתמקדת באותו הנושא
ומשלימה את הפעילות של “המסכה”
כך שהתמונה תהיה שלמה, וכאשר תתקלו עם
ילדים או בני נוער עם בעיה של דימוי עצמי תוכלו ל
עשות שימוש בשתי הפעילויות
רגע לפני שנתחיל בפעילות עצמה,
חשבתי שיהיה זה נכון לתת מעט רקע בכל הקשור
לדימוי עצמי נמוך/ביטחון עצמי נמוך.(לבקשתכם כמובן…)
נתחיל בהגדרת העצמי, או במילים אחרות כיצד העצמי “מרגיש” את עצמו.
העצמי איננו כמו כל איבר בגוף ולא ניתן לראותו (אפילו לא ברנטגן).
ניתן לומר “שהעצמי” הוא המבנה של הנפש.
ממש כשם שעמוד השדרה מחזיק את הגוף,
כך “העצמי” מהווה “שלד של הנפש” ועמוד השדרה שלה.
בתוך “העצמי” יש את כל הידע של הילד/הנער על עצמו
(איך נראה הגוף שלו/ מהן התכונות שלו/ החוזקות/החולשות/הרגשות/הדעות/העדפות וכו’).
“ובעצמי” יש את כל “תוכנות ההפעלה” של הילד/הנער
(הדרכים הייחודיות לו באמצעותן הוא משיג את מטרותיו/ הדרכים
שלו להשפיע על אחרים/האסטרטגיות שלו/ הסגנון האישי שלו וכו’).
לדוגמא: ילד שהוא בישן. לא “נפתח” בקלות לסביבה,
יש לו מעט חברים ולוקח לו זמן להרגיש בטוח במקומות חברתיים חדשים.
תחושת הערך העצמי שלו תקבע על פי התשובה לשאלה
– האם ביישנות נחשבת לתכונה טובה או רעה?
הפעילות המצ”ב מיועדת לכל אותם ילדים/נערים בעלי דימוי עצמי נמוך
אשר חווים קושי בחשיפת תכונותיהם החיוביות והייחודיות.
ולכל אותם ילדים/נערים אשר מתקשים לזהות באופן חיובי את תכונותיהם
הייחודיות בשל פרשנות לקוייה של הסביבה בכלל ושל ביקורת עצמית בפרט

הפעילות הבאה טומנת בחובה שתי מטרות עיקריות:

  • נותנת לילד/לנער את ההיזדמנות לבטא את עצמו ולחשוף את תכונותיו החיוביות והייחודיות לו באופן שאינו מאיים.
  • מאפשרת לילד/לנער לזהות תכונות חיוביות וייחודיות לו.

    לחץ והירשם

    רוצה גישה לתוכן המלא?

View Comments

    • תודה ריטה, תלוי איזו התנגדת, העיקרון שצריך להיות מול כל מנחה הוא עיקרון של הרפור, הצטרפות והובלה, מבלי שהמונחה יהיה מוכן להיות מובל על ידינו כמנחים, צפויות לנו התנגדויות לפעילות זו או לכל פעילות אחרת, לכן מומלץ להדק את הרפור לפני שמעבירים את הפעילות הספציפית הזאת או שמתחילים את תהליך לעבר השינוי בכלל.
      בהצלחה :)

  • תודה רבה(: אדם יצירתי ומעניק כמוך קשה למצוא גם בקרב אנשי אן אל פי. מאחלת לך שנים רבות נתינה והנאה.

  • החומרים ששלחת מתאימים לי מאוד
    מתחילה פעילות התנדבותית עם "נוער בסיכוי"
    גילאים תיכון וכל החומרים נראים לי מאוד מתאימים
    תודה
    ליזה

Recent Posts

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…

3 שבועות ago

מה עושים כשילד חווה חרדה עקב המצב בטחוני?

המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…

2 חודשים ago

הדמיה לילדים הסובלים מהיפראקטיביות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…

3 חודשים ago

תסריט הדמיה לבני נוער לפני מבחנים

בני נוער רבים חווים מנעד רחב של  רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…

4 חודשים ago

להרגיש בטוח – טכניקה פרטנית ילדים ונוער החווים בריונות

ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…

5 חודשים ago

תסריט הדמיה לפני השינה עבוד ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…

6 חודשים ago