סיפור הובלה לעבודה רגשית עם ילדים צעירים
להיטים קרובות מגיעים ילדים צעירים לקליניקה לעבוד על קשיים רגשיים שהם חווים.
תחילת העבודה איתם היא על חיבור יצירת כימיה, ולפעמים זה יכול לקחת מפגש אחד או שניים ליצור את אותו החיבור.
מפגשים אלה בד”כ מתמקדים סביב פעילויות מהנות עבור הילדים, מה לפעמים יוצר אצלם את הרושם המוטעה שהמפגשים איתנו כמטפלים נועדו לכיף והנאה, סוג של חוג.
במקרים אלה, לאחר שיצרנו את הכימיה הראשונית והילד סומך אלינו, חשוב לשעת לעשות את המעבר לשלב הבא,
שהוא השלב בו נרצה לגעת בקושי על מנת להעניק להם כלים כדי שיוכלו להתגבר על הקושי שלשמו הגיעו אלינו.
חשוב שהמעבר יעשה בחן ובעדינות, בדרך שהילד יבין מה הכוונה של השלב החדש ומה מצפה לו בשלב זה.
לאורך הזמן מצאתי שעבור ילדים רבים, סיפור מאוד עוזר להם להמחיש מעבר זה. ילדים מכירים ואולי אפילו אפשר לומר שרגילים לסיפורים,
סיפורים מפעילים את הדמיון ויכולים להמחיש להם המון מבלי שנכנס להסברים מייגעים אשר לא בוודאות הילדים יצליחו לרדת לסוף דעתנו.
לאורך הזמן שמתי לב שאני עושה שימוש בתבנית סיפורית אשר כל פעם מתאים לצרכים של הילד שיושב מולי בקליניקה, לכן,
חשבתי שיהיה נכון לשתף תבנית זו אתכם, כך שתוכלו לעשות בה שימוש כשתפגשות את התופעה הזו עם ילדים צעירים
מטרות הפעילות סיפור הובלה לעבודה רגשית עם ילדים צעירים:
- להוביל ילדים צעירים לעשות מעבר בין שלב של יצירת כימיה וחיבור לשלב של העבודה הרגשית.
- להוביל ילדים צעירים לעשות שימוש בדמיון שלהם מבלי לומר זאת במפורש.
- להסביר את מה שהולך להתרחש בדרך מוכרת עבור הילד.
- ליצור ערוץ תקשורת עקיף שבמידת הצורך נוכל לחזור ולעשות בו שימוש במהלך סדרת המפגשים עם הילד הצעיר.
רוצה גישה לתוכן המלא?
בהצלחה!