“אני והמראה” – פעילות פרטנית להנחיית ילדים ובני נוער
הגוף הוא המראה של הנפש….
רבים וטובים אמרו, אומרים ויאמרו זאת.
כעשור וחצי שאני מלווה ילדים ובני נוער בתהליכים רגשיים קצרי מועד
ואני שואל את עצמי איך משפט זה בא לידי ביטוי כשאנו פוגשים ילדים ובני נוער בקליניקה?
התשובה שנתתי לעצמי היא שאנו יוצרים שינויים, ברובד הנפשי, אשר לאחר מכן נותנים את אותותיהם גם ברובד הפיזי. וכאן נוצרה שאלה נוספת… למה בעצם לא לעבוד הפוך? כלומר, לעבוד על שינויים ברובד הפיזי ולאפשר לשינוי זה לחלחל לרובד הנפשי?
לא נשארתי הרבה זמן מסוקרן…התנסיתי באופן אישי ועם מונחים וזה מביא לתוצאות מדהימות!
העבודה הקרובה ביותר שנעשתה בתחום זה היא העבודה הסומטית הרואה את המפגש של המחשבות והרגשות ברובד הפיזי.
הסקרנות שקיננה בי הובילה אותי להעמיק את הידע שלי בתחום, של עבודה של גוף ונשימה. ואתם יודעים….כשמוסיפים צבע או גוון חדש לצבע הבסיס, התוצאה שונה מהבסיס וגם מהצבע שהוספנו…
בחרתי לשתף באחד התוצרים (יהיו עוד הרבה) כפעילות שקראתי לה “אני והמראה”.
פעילות זו נועדה להעלות למודעות של ילדים ונוער את הביטוי הפיזי, של מצבים רגשיים שונים, ולעזור לכוון אותם ליצור שינויים ברובד הפיזי ובכך להשפיע על הרובד הרגשי.
מטרות הפעילות “אני והמראה”
- להעלות למודעות את ההשפעה של מצבי רוח ורגשות שונים על הרובד הפיזי ולהיפך.
- למקד רגשות נעימים ולא נעימים ולזהות איך הם מקרינים לרובד הפיזי.
- ליצור שינוים פיזיים יזומים על מנת לשנות מצבים רגשיים.
- לאפשר לכל ילד/נער להחזיר את המושכות, של עולמו הרגשי, לידיו.
רוצה גישה לתוכן המלא?
הצלחה 🙂