9 העקרונות להמרת טכניקות פרטניות לקבוצתיות
איך זה נולד?
הרבה מנחים הוסמכו בשנים האחרונות להנחייה בעזרת כלים של NLP, ואני בתוכם. במהלך הלימודים כשהתפתחתי מדרגה לדרגה, דרך השתלמויות בחו”ל אצל מייסדי ה-NLP ועד היום לאחר שנים רבות, אני ממשיך ללמוד עוד ועוד טכניקות ורובן ככולן לטיפול פרטני, אחד על אחד. סביר להניח שאם הייתם שואלים אותי אז, אם אפשר להעביר טכניקות של NLP לקבוצה של אנשים בו זמנית, הייתי אומר שזה בלתי אפשרי, היום אני יודע שזה אפשרי ושזה עובד.
כמי ששואף להשפיע על כמה שיותר אנשים, לפני מספר שנים שאלתי את עצמי כיצד ניתן להגיע למספר אנשים בו זמנית. טיפול פרטני עובד יפה מאד אך יהיה נהדר להגיע ליותר אנשים.
מייד עם חזרתי לארץ מהתמחות בנושא של מידול (Modeling) ב- NLP University, החלטתי להתמקד בנושא של חרדת מבחנים. כמי סבל מתופעה זו בעבר ומזה שנים פוקדים את הקליניקה שלי מתבגרים, נערים ומבוגרים הסובלים מתופעה זו. קיוויתי לעזור להרבה אנשים. לכן ערכתי פרויקט מחקרי של מודלינג בו למדתי את האסטרטגיה של אנשים הנכנסים ללחץ בעת מבחן, וגם של אלה שבאותה סיטואציה הם במצב רגשי כזה שיכולים להביא את ידיעותיהם.
לאחר המודלינג היה בידי את האסטרטגיה המביאה למצב הרגשי הרצוי במבחנים. אז ההחלטה הייתה לא להסתפק בלהעביר את אותה אסטרטגיה במספר מפגשים באופן פרטני, אלה להשפיע על כמה שיותר אנשים בו זמנית. זה היה הרגע שהתחלתי ללמוד בעזרת ניסוי וטעיה איך להמיר טכניקות פרטניות לקבוצתיות.
לאחר חיפושים וניסיון לפתוח דלתות ולא מעט נפילות, התחלתי להעביר את הסדנא להתמודדות עם חרדת מבחנים בבתי ספר בכל רחבי הארץ, באופן ספציפי לתלמידים הסובלים מהתופעה בקבוצות של כ-15 תלמידים בו זמנית ולראות זאת עובד, זה היה אחד הרגעים שהצליחו להוריד דמעות של התרגשות בשנים האחרונות.
היום המטרה שלי בכתיבת מילים אלה היא לחלוק עם כל מי שקורא שורות אלה את העקרונות של המרת טכניקה פרטנית של NLP לטכניקה קבוצתית.