fbpx

הסיוט שלי – פעילות עבור ילדים החווים סיוטים במהלך השינה

הפעילות הבאה מיועדת לאותם ילדים אשר סובלים מסיוטים בלילה ומתקשים להירגע.
במקור זוהי טכניקת NLP שפותחה על ידי ג’ון גרינדר וריצארד בנדלר אשר משמשת לקביעת מטרות וביצוע משימות, כאן אנו נתאים אותה לעבודה עם ילדים בנושא ספציפי של סיוטים וחלומות.
במהלך הטכניקה נבצע עיגון של הרגש הטוב. לכן רצוי לידע את הילד שבמהלך ההנחייה אנו ניגע עם היד בכתף של היד שאיננה דומיננטית (היד שבה הוא לא כותב).

מטרת הפעילות:

  • לסייע לילד להבין שהוא זה שיוצר את חלומותיו.
  • לסייע לילד להבין שהוא יכול לבחור לשנות את חלומותיו, אם רק ירצה בכך.

חומרים:

  • נייר A4 (לפחות שניים).
  • כלי כתיבה.

אופן הפעילות:

  • בשלב ראשון נבקש מהילד לצייר שלט רחוק (כמו שלט של טלוויזיה). ניתן להכין דוגמאות מראש לטובת הילדים המתקשים בציור ולבקש מהם לבחור שלט אחד.
  • נבקש מהמונחה לצייר כפתור מיוחד (באיזה גודל, צורה, צבע שהוא בוחר) ונסביר לו שזהו כפתור מיוחד אשר יכול להפוך כל סיוט לחלום טוב עם סוף שהוא יבחר.
  • כשהמונחה מסיים לצייר את השלט, נבקש ממנו לתאר את הסיוט.
  • כעת, נשאל את הילד כיצד היה רוצה שהחלום יסתיים? לאחר שסיים לתאר את הסוף השונה – נבקש ממנו לצייר תמונה המתארת את החלום החדש – עם הסוף הטוב.
  • לאחר שסיים לצייר, ננחה אותו לקחת נשימה עמוקה… ,לעצום את העניים… ולתאר בפנינו את הסיוט.
  • כאשר המונחה מגיע לחלק המפחיד בחלום, ננחה אותו ללחוץ על הכפתור המיוחד בשלט (אותו הוא צייר רגע לפני), כך שהחלום יסתיים באופן שבו תיאר את החלום הטוב עם הסוף הטוב.
  • כאשר המונחה מתאר את החלום עם הסוף הטוב, נעגן את התחושה הטובה על ידי מגע בכתף של היד הלא-דומיננטית. (היד שהוא לא כותב בה).
  • לאחר העיגון נבקש מהילד לפקוח את עניו ולספר בקצרה מה אכל לארוחת הבוקר.
  • ושוב נבקש ממנו לקחת נשימה עמוקה, לעצום את עיניו ולתאר את הסיוט עד לרגע בו מחלחל החלק המפחיד, נלחץ על הכפתור בשלט לשינוי החלום, נעגן תחושה טובה ונפקח עניים – יש לחזור על כך לפחות 3 פעמים.

דיון :

  • מה אתה מנחש שישתנה כאשר הסיוט יחזור שוב באחד מהלילות הבאים?
  • האם אתה חושב, בעקבות הפעילות, שאתה יכול לשלוט על חלומותייך?
  • במידה וכן, מה תוכל לעשות כשיופיע לך סיוט?

בתום הפעילות נבקש מהילד לקחת את הציור שצייר (של החלום עם הסוף הטוב) ולהניחו מתחת לכרית. נאמר לילד שניצור קשר בעוד יומיים שלושה עם ההורים/איתו בכדי לראות איך המצב ישתפר. (במידה ולא יש לחזור על התהליך עד לשיפור).

בהצלחה  🙂

קורס התמחות NLP בילדים ונוער – דיגיטלי – fv

אודות הקורס

סדנת שיווק לבוגרי הקורסים והסדנאות שלנו

אודות הקורס

סדנה לקות בוויסות והפרעות קשב – NLP לילדים ובני נוער

אודות הקורס

קורס טיפול בטראומה בילדים ובני נוער

אודות הקורס
054-2900-110
צרו קשר