“משחק של כאילו” – טכניקה פרטנית
כל אחת ואחד מאיתנו מצא את עצמו במהלך חייו במצב בו היה צריך ללמוד מיומנות חדשה. אם זה במסגרת הלימודים, העבודה, בזמן הפנוי או כחלק ממיומנויות התקשורת עם הסביבה.
תהליך הלמידה הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. אך זה לא הופך אותו לקל בהכרח… כי זה אומר שעל מנת ללמוד, עלינו להתנסות וכשאנו מתנסים בדבר חדש ישנו סיכוי, שעבור אנשים רבים, יתרחש הדבר הגרוע מכל – שנטעה. לטעות הוא חלק אינטגרלי מתהליך הלמידה. שכן בלעדי הטעויות לא היינו יכולים לקבל משוב ולשפר את הביצועים שלנו בעזרת אותן מיומנויות שאנו לומדים.
תהליך למידה זה מאד מאיים על חקלנו וניתן להתרשם מכך בקרב ילדים ובני נוער רבים אשר נמנעים מתהליך הלמידה וההתנסות בדברים חדשים בשל הפחד לטעות ולקבל ביקורת. (מה שפוגע באופן ישיר בערך ובדימוי העצמי שלהם).
פעילות “משחק של כאילו” נועדה ליצור מרחב מוגן ואוהד ללמידה, תוך כדי משוב חיובי המאפשר התפתחות ורכישת מיומנויות חדשות.
מטרת הפעילות “משחק של כאילו”
- ליצור תחושה של ביטחון בדרך הלמידה האישית של ילדים ובני נוער.
- לאפשר לילדים ובני נוער להתמודד עם אתגרים תוך כדי העברת מסר, לא מילולי, שהם מסוגלים.
- הגברת הערך והדימוי העצמי תוך כדי למידת מיומנויות חדשות.
- גילוי של תהליך למידה אישי המקבל לגיטימציה וחיזוק על מנת להתמודד עם אתגרים עתידיים.
רוצה גישה לתוכן המלא?
בהצלחה 🙂