עולם הרגש של ילדים ובני נוער – פעילות פרטנית
לאורך העשור האחרון אני פוגש, מידי יום, ילדים ובני נוער בקליניקה. ואני מבחין בחוט המקשר בין רוב המקרים
הקושי לתת מקום ולגיטימציה לרגשות לא נעימים שהם חווים
לעניות דעתי, לא במקרה.
אנו חיים בחברה שמקדשת אידיליה רגשית, פסגות של אושר ושמחה המושגים דרך מוצרים או נופים מהממים וזה מקבל במה מגוון הרשתות החברתיות ובפרסומות דרך ערוצים שונים.
התנהלות חברתית זו מובילה לתחושת חוסר אונים שחווים ילדים ובני נוער רבים בעת מפגש עם רגשות לא נעימים.
אין מי “שישווק” להם כלים להתמודדות והחברה אף “מחנכת” אותם שלרגשות לא נעימים אין מקום. יש להתעלם מהם ולהדחיק אותם.
אך גם רגשות לא נעימים הם חלק מהפסיפס של החוויה האנושית!
וזו מיומנות בסיסית ונרכשת שכל ילד ונער זקוקים לה על מנת לנהל את עולמם הרגשי ובכך לאמן את
היכולת להתמודד עם אתגרים שמציבים החיים, ממקום אקולוגי יותר עבורם ועבור הסביבה.
חברה המובילה את החיים בתוכה להתעלם מחוויות רגשיות לא נעימות, היא חברה שהפרטים החיים בה,
חיים חיי פחד ולעיתים בחרדה מתמדת “מהפגישה” עם עולמם הרגשי.
בזכות תרבות הפחד וזריעת החרדה, קל יותר לנהל את הפרטים שחיים בה היות והם לא מחוברים לעצמם רגשית
וכפועל יוצא מנותקים מהפן היצירתי והייחודי שלהם – הפוטנציאל הגלום רק בהם.
מאמר זה מציע דרך לעזור לילדים ובני נוער לתת מקום למנעד הרגשות שהם חווים ולהפוך לאקטיביים בניהול
עולמם הרגשי אשר במקרים רבים, מרוב הדחקה רועש וגועש עד שלא ניתן להשקיט אותו לאורך זמן.
מטרות הפעילות “ עולם הרגש של ילדים ובני נוער “
- ליצור סביבה מוגדרת ובטוחה לתת לגיטימציה לחוויות רגשיות לסוגיהן .
- להעניק ביטחון להתמודד עם רגשות לא נעימים ולהבין מה עומד מאחוריהן.
- לאפשר תשתית לעבודה רגשית ושכל נער וילד ישתף על פי בחירתו.
- ליצור עצמאות רגשית כבסיס להתפתחות של דור המביא יצירתיות ומעז ללכת בדרכים הסוללות את החיפוש אחרי החופש האישי והחברתי.
רוצה גישה לתוכן המלא?
בהצלחה 🙂