ילדים ובני נוער רבים סובלים מדימוי והערכה עצמית נמוכים, אם כתוצאה מדברים שנאמרים להם ע”י הסביבה או כתוצאה של השוואות ו/או שלכות שהם עושים על עצמם.
מצבים אלו, של דימוי והערכה עצמית נמוכים, פוגעים באופן משמעותי בתפקוד היומיומי של אותם ילדים ובני נוער, וזה יכול להתבטא בדרכים שונות, חוסר תאבון, חוסר תפקוד בלימודים, התבודדות חברתית, טיקים, גמגום ועוד.
הפעילות “סולם הערכה העצמית”, מאפשרת לילדים ובני נוער הסובלים מדימוי וערך עצמי נמוכים לשנות את מיקוד השליטה – ממיקוד חיצוני לפנימי – לקחת אחריות על המצב הרגשי שלהם ולנהל את מחשבותיהם על מנת להעלות את הדימוי וההערכה העצמית שלהם.
מטרת הפעילות “סולם הערכה העצמית”
חומרים:
בהצלחה 🙂
כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…
המצב הבטחוני הולך והופך למאתגר מיום ליום, עוד ערים נכנסות למעגל הטילים והאזעקות וכפועל יוצא…
ילדים רבים סובלים מהיפראקטיביות, תופעה הגורמת להתנהגות מאתגרת שקשה להכלה בעיקר במסגרות ובמקרים רבים גם…
בני נוער רבים חווים מנעד רחב של רגשות לפני מבחנים; זה יכול לנוע בין התרגשות…
ילדים ובני נוער רבים חווים בריונות. בריונות יכולה לבוא לידי ביטוי ב-3 דרכים עיקריים: מילולית:…
ילדים ובני נוער רבים מתקשים להירדם בלילות. יש כאלה שזה סיוט עבורם להגיע לערב והם…
View Comments
דוב שלום
עשיתי היום עם נערה שבטיפול את התהליך הזה-סולם הערכה- והיה מאד מוצלח. כבר עשיתי אתה תהליכים דומים אבל הפעם עצם דליית הדוגמאות של מקרים בהם הרגישה מרוצה מעצמה היה מחזק (בעבר תמיד אמרה שלא יודעת). בנוסף, כשעשתה את את העבודה תוך כדי תנועה במהירות גוברת, למרות שלא האמינה שתזכור אותם, היא זכרה את כל האירועים ונזכרה בנוספים. מכאן הייתה יכולה לדמיין הצלחות בעתיד.
תודה על הרעיונות היצירתיים שלך.
איזה כיף אילנה, תודה על השיתוף ??