“מיכל הפחד” – פעילות פרטנית להנחיית ילדים ובני נוער
בשבועות האחרונים אני עד לעליה משמעותית של פחדים וחרדות אצל ילדים ובני נוער המגיעים אלי לקליניקה.
הסיבות שונות ומגוונות: פחד ממחלות, פחד מוות, פחד להישאר לבד, חרדה לצאת מהבית ועוד..
ניתן לומר שרוב הסיבות קשורות במישרין או בעקיפין במגפת הקורונה ומכל הנובע מכך.
הולך וגדל דור של ילדים ובני נוער, הנאלצים לגדול בסביבה פחות ופחות וודאית,
ובהעדר כלים שיאפשרו להם להפוך לאקטיביים אל מול עולמם הרגשי,
הם עלולים לגדול ולהפוך לאנשים בוגרים הנתונים לחרדות.
בזמן האחרון שמתי לב, שאחד הקשיים המהותיים של אותם ילדים ובני נוער,
המגיעים אלי, הוא הקושי ליצור כימות ותיחום לפחד/חרדה שהם חווים.
אותו כימות/תיחום חשוב ביותר על מנת לקבע מצב התחלתי,
מצב יעד רצוי וכמו כן התקדמות במהלך המפגשים.
הפעילות “מיכל הפחד” נועדה לסייע לילדים ובני נוער החווים פחדים וחרדות,
לתרגם את החוויה הרגשית הלא נעימה שהם חווים – למוחשית,
באמצעות תיחום של אותו הקושי, ובכך יוכלו לכמת, באופן מוחשי ,
את ההתקדמות במהלך סדרת המפגשים.
מטרות הפעילות “מיכל הפחד”
- זיהוי ומתן לגיטימציה לרגשות לא נעימים כבסיס לעבודה תהליכית ליצירת שינוי.
- יצירה של חוויה אקטיביות אל מול עולם הרגש.
- יצירת מד כמותי אישי להתקדמות במסגרת סדרת המפגשים.
- מדידת האפקטיביות של אסטרטגיות להתמודדות עם פחדים וחרדות.
רוצה גישה לתוכן המלא?
בהצלחה 🙂