לחץ בעת מבחנים אצל בני נוער בתקופת קורונה
בתקופה המאתגרת בה אנו חיים, בני נוער רבים נדרשים להתכונן לבגרויות דרך זום ובלמידה עצמית. דרכים, שבמקרים רבים, דורשות לקיחת אחריות ומשמעת עצמית גבוהה.
בעבר הלא רחוק בני נוער אשר התכוננו לבגרויות זכו לתמיכה רבה יותר מהמערכת ואף למפגשים פרונטליים ואפילו פרטניים בעת הצורך.
אם נוסיף לשינויים הללו גם את האווירה הכללית בהתמודדות עם נגיף הקורונה, הזורעת אי וודאות ומתח כמעט בכל תחומי החיים ובכל מעגל חברתי, ניתן לומר שבני הנוער חווים ושרויים ברמת לחץ גבוהה מאד בעת ההכנות למבחני בגרות.
מצב זה מצריך ,מעבר להענקת תמיכה, גם כלים על שיאפשרו להם להתמודד עם חווית הלחץ ובכך לצלוח את מבחני הבגרות, באיזון רגשי, אשר יאפשר להם להביא לידי ביטוי את הידע שרכשו.
המאמר “חרדה ולחץ במבחנים בזמן קורונה אצל בני נוער” מעלה לסדר היום את המציאות איתה בני נוער, המתכוננים למבחני בגרות, מתמודדים וסוקר את מחקר המודלינג שערכתי לפני שנים רבות בנושא, במטרה להנגיש למנחים את הנקודות העיקריות בהן יש צורך לצייד את בני הנוער, המתכוננים למבחנים, בכלים.