איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על חרדות, טראומות ופחדים בעזרת טיפול קצר מועד עם השפעה לאורך זמן?
לקבלת פרטים מילאו את הטופס ונחזור אליכם
או צרו קשר לשיחת יעוץ חינם עם דוב
0545607033
הגישה המשלבת דמיון מודרך ו-NLP מספקת כלים פרקטיים
להתגבר על חרדות, טראומות ופחדים אשר ילוו ילדים ובני נוער לאורך
כל ימי חייהם על מנת לאפשר להם לגדול להיות
מבוגרים הממשים את מלוא הפוטנציאל הטמון בהם.
מה ניתן לעשות כדי לעזור לילדים שלנו?
יש הרבה אתגרים בהם אנו נדרשים להתמודד בחיים, אולי אחד הקשים, אם לא הקשה ביותר, הוא לראות את ילדינו סובלים. לא משנה הסיבה, חרדות, אירועים טראומטיים או פחדים, לראות בשר מבשרנו סובל יכול לסחוט את הלב ולגרום לכאב עצום. במיקרים רבים, קשיים רגשיים אלו מלווים בהימנעות, היכולה לבוא לידי ביטוי כקשיים חברתיים, פיזיולוגים, לימודיים ועוד קשיים התנהגותיים רבים. מחסומים רגשיים גורמים, למי שחווה אותם, לבטא באופן חלקי את יכולותיו, מכרסמים בדימויו ובביטחונו העצמי ויוצרים תהליך של התבודדות ואפאטיות אל מול הסביבה. זה לא פשוט ללוות את ילדינו, כשהם מתמודדים עם קשיים. אם היה אפשר, הינו מוכנים להתחלף איתם אך לצערנו זה לא אפשרי… מה שכן עומד לרשותנו, כהורים, הוא היכולת לבחור כיצד תראה הדרך להתמודדות עם הקושי. בחיים אפשר למנף את הקושי להזדמנות! וברגע שזה קורה, זה הופך לשיעור לחיים – מה שילדינו יוקירו לנו כל חייהם.
דוגמאות של קשיים שטופלו בהצלחה בעזרת גישה זו:
מחשבות טורדניות – הפרעות שינה – פחדים משינוי מסגרת – פחדים כתוצאה מצפייה בסרטונים – פחדים לישון מחוץ לבית –
הטיפול מיועד לילדים ובני נוער הסובלים ממחסומים רגשיים, הפוגעים באיכות חייהם ומעוניינים
להגבר שחרור ושינוי בפועל, בזמן קצר.
גיל המטופלים: פרמטר הגיל אינו הפרמטר היחיד שקובע את ההתאמה של הגישה למטופל, אלא,
הבשלות הרגשית שלו. לכן ניתן לומר, בהכללה, שהגישה מתאימה לילדים החל מגיל 5 ומעלה, אך כל מקרה לגופו.
מפתחות להצלחה: על מנת להוביל לתהליך מוצלח בזמן קצר, יש צורך בשני “מפתחות”,
אשר יכולים להעיד על ההתאמה של הגישה למטופל: האחד – מודעות לקושי, והמפתח השני – הרצון ליצור את השינוי
מה הן עקרונות הגישה?
תאום צפיות ותיחום הקושי:
ברוב המקרים קושי רגשי נחווה אצל ילדים ובני נוער כמשהו עצום ללא התחלה וסוף.
בשלב הראשון תוחמים את הקושי, כך שמדבר בלתי מוגדר הופך הקושי למשהו עם התחלה וסוף מה שגורם להקלה מידית. התשאול נעשה באופן ממוקד וחווייתי על מנת להקל על המטופל.
יצירת תשתית לשינוי:
מעבר ליצירת השינוי הרצוי, לא פחות חשובה הדרך.
על מנת ליצור תשתית לשינויים רגשיים (השינוי הספציפי לשמו המטופל הגיע
וגם שינויים עתידים שהוא יוזם), יוצרים תפאורה המהווה זירה ליצירת השינוי.
יצירת השינוי:
הרגש ניזון ממחשבות, (בין אם במודע או לא) ומוביל להתנהגות. בעזרת הדמיון המודרך וה-NLP , עושים שימוש בטכניקות שונות, המותאמות לילדים ובני נוער, במטרה להביא לשינוי הפרשנות. ובעצם כך מתחילים בדרך לשינוי: מהמצב המצוי, איתו המטופל הגיע, לעבר המצב הרצוי אליו מבקש להגיע.
סיום סדרת המפגשים והקניית כלים לעתיד:
לאחר שחרור הקושי והשגת המצב הרצוי כפי שהוגדר על ידי המטופל, בתחילת סדרת המפגשים, מתמקדים בחיזוק ותזכור של הטכניקות שהמטופל רכש לאורך המפגשים. למעשה “משרישים את הזרעים” שננטעו על מנת, שבעתיד, בעת הצורך, יוכל המטופל לעשות שימוש בדרכים ובטכניקות שכבר הביאו אותו להצלחה.
כיצד הטיפול מתבצע?
הטיפול מתבצע בעזרת: אינטראקציה מילולית, ציור, פיסול, משחקים, תוך כדי מתן כלים פרקטיים מעולם ה-NLP.
אורך המפגשים 60 דקות (או בהתאם ליכולת של המטופל).
מספר המפגשים יכול לנוע בממוצע בין 6 ל-12 מפגשים, בהתאם למטופל ולקושי עליו הוא מבקש לעבוד.
בהתאם לנושא עליו המטופל מבקש לעבוד, לעיתים קרובות ועל פי הצורך מקבלים הקלטות של הדמיות ומשימות לבצע בין מפגש למפגש.
השינוי המושג נשמר לאורך הזמן ובמקרים רבים מתבטא בתחומי חיים שונים: חברתי, לימודי, בריאות ומשפחה.
תפקיד ההורים
לאורך כל הדרך ההורים הם חלק אינטגרלי מהתהליך.
לפני ההגעה למפגש הראשון, ההורים יתבקשו למלא שאלון קצר בו יוכלו להציג את הקושי וגם מידע רלוונטי על המטופל.
במפגש ראשון ההורים נכנסים יחד עם המטופל לחדר הטיפול. בשלב זה יקבלו מפי המטפל הסבר על הגישה ולאחר מכן יוזמנו להמתין בחדר ההמתנה.
בתחילת המפגשים נקבע ערוץ תקשורת בין המטפל/ת לבין ההורים כך ששני הצדדים יוכלו לדווח ולהיות מדווחים.
לקבלת פרטים מילאו את הטופס ונחזור אליכם
אודות דוב רויטמן
ההתחלה…
כל תינוק נולד עם יכולות ופוטנציאל להתפתח ולהגיע לכל מקום שהוא יסמן לעצמו. בדרך פוגשים אילוצים, מתמודדים עם מכשולים ובמקרים רבים שורדים מצבים קשים המשאירים צלקות. במקרים רבים החוויות הטמונות בדרך גורמות לאותו ילד, שהולך ומתפתח, לאבד את האמונה בפוטנציאל הטמון בו וזה ניכר בהתנהלות היומית. (יש כאלה שהביטוי מופיע כקושי להירדם בלילה, אחרים סובלים מהרטבת לילה, טראומות, טיקים, קשיים בלימודים ועוד…)
ההשראה והריפוי העצמי…
יש האומרים שאנשים מביאים את המסר שלהם לעולם, דרך ריפוי הפצעים של עצמם. לא זכור לי שכילד בכלל חשבתי על לעזור לילדים ובני נוער, להתמודד עם קשיים ולשפר את איכות חייהם. אך כן זכור לי שהייתי זקוק לעזרה והכוונה שכזו. לאורך 8 שנים (מגיל 4 עד גיל 12) טופלתי ע”י פסיכולוג . אני לא זוכר הרבה מהשנים הראשונות של הטיפול למעט מספר תמונות. הזיכרונות שלי הן בעיקר מהשנים האחרונות של הטיפול. זכור לי שבעיקר דיברתי, שיחקתי בכל מיני משחקי שולחן ולפעמים ציירתי. אין לי ספק שטיפול זה עזר לי, קשה לי לשים את האצבע איך בדיוק אך זו ההרגשה שלי. בגיל 14 התמזל מזלי והורי הציעו שאשתתף בסדנה חווייתית בתחום הדמיון המודרך ואז, באותו הקורס הרגשתי שהגעתי הביתה!! הרגשתי שקבלתי את הוראות ההפעלה של עצמי!!. זכור לי שההתפעלות הגדולה ביותר עבורי הייתה ההבנה שמצבים רגשיים קשים, שקודם לכן היו מכניסים אותי למצב של חוסר אונים ופאסיביות, הם הפיכים. כלומר הם מצבים שניתנים לשינוי. ויותר מזה, הבנתי שזה בשליטתי!! המעבר מתחושה של חוסר אונים לתחושה של שליטה על הרגשות וההתנהגות שלי, היה דבר מדהים עבורי. הכלים שרכשתי בגיל כל כך צעיר, ליוו ועיצבו אותי, עזרו לי להתמודד עם אין ספור אתגרים בחיים.
החזון והעתיד…
אני לא יכול להחזיר את הגלגל לאחור אבל בהחלט יכול להסתכל קדימה! אני הייתי בר מזל. אך יש אחרים שלא זכו לקבל את אותם כלים.. זו למעשה הסיבה שלאחר שבע שנים של הכשרת מנחים לעבודה עם מבוגרים, בעזרת דמיון מודרך ו-NLP, החלטתי לעשות את הצעד: לסגור מעגל ולהקדיש את כל כולי להכשרת מנחים לעבודה עם ילדים ובני נוער, בגישה (שמבלי לשים לב) הלכתי ופיתחתי לאורך השנים. קודם כמונחה ולאחר מכן
כאיש מקצוע.
לאורך השנים הנחיית ילדים ונוער הפכה לשגרת היום יום שלי. הנחתי הרבה מאד מפגשים פרטניים עם תוצאות טובות מאד… ולאט לאט נולד הרצון להגיע ליותר ילדים ובני נוער, לשפר את איכות החיים שלהם ולעזור להם להפוך לבני אדם שמנהלים את הרגשות שלהם. לכן התחלתי להנחות קבוצות. אך הרצון להגיע לעוד יותר ילדים ובני נוער והצורך שלהם הובילו אותי למסקנה המתבקשת: להכפיל את עצמי!
זה מה שהוביל אותי לפתח גישה, (על פיה אני עובד,) לכדי הכשרת אנשי מקצוע אשר בוער בליבם לשפר את איכות חייהם של ילדים ובני נוער ולאפשר הם לחיות עולם טוב יותר.
הגישה, אותה אני מלמד במהלך ההרצאות, הסדנאות והקורסים התגבשה בזכות מאות הנחיות, הן הנחיות פרטניות והן קבוצתיות (של ילדים ובני נוער), וכן תוצאה ישירה של הצלחות וכישלונות אשר לימדו אותי מהי הדרך להגיע ולהוביל לתוצאות בזמן קצר.
כל המידע באתר מבוססת על הידע הרב שצברתי בתחום, ועל הניסיון שרכשתי לאורך השנים בהכשרת מאות מנחים בדמיון מודרך ו- NLP בחסות