לא אחת אנו נתקלים במצבים בהם מגיעים אלינו ילדים עם קשיים חברתיים כאלו ואחרים. קשיים הנגרמים, בין היתר,
בשל חוסר הלימה בין התגובה של הילד לבין הסיטואציה בה הוא נמצא.

הפעילות הבאה מעלה 4 אופציות לשיקוף וחידוד יכולותיו של המונחה אשר לא באות לידי ביטוי במצבים חברתיים כאלה או אחרים ומאפשרת,
מצד אחד, למנחים לבדוק האם קיימת  הלימה בין התגובות לסיטואציות בהן נתקל הילד בחיי היום יום.
ומאידך מעלה למודעות של הילד את חוסר ההלימה במידה וקיימת.

הפעילות טומנת בתוכה שלוש מטרות עיקריות:

  • בניית ראפור עם המונחה.
  • זיהוי אספקטים שונים באישיותו של המונחה.
  • בדיקת הלימה בין תגובות המונחה לסיטואציות בהן נתקל בחיי היום יום.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

Recent Posts

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

4 שבועות ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

2 חודשים ago

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…

3 חודשים ago

המגן – פעילות קבוצתית עבור ילדים ונוער בעת מלחמה

במשך תקופה ארוכה אנו חווים מלחמה, גם אם בעצימות שמשתנה מעת לעת המתח משפיע על…

4 חודשים ago

להעלים את המחשבות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. ילדים ובני נוער רבים סובלים ממחשבות טורדניות, במקרים רבים…

5 חודשים ago

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו, השלב…

6 חודשים ago