הסיפור שבסיפור – פעילות פרטנית עבור ילדים ובני נוער המתקשים לבטא רגשות ולשתף
לאחר המבצע האחרון, “עלות השחר”, מגיעים אלי לקליניקה ילדים ובני נוער רבים עם פחדים וחרדות
אשר מתקשים לבטא את רגשותיהם ואת הפחדים שלהם.
תוך כדי עבודה עם נער, באחד הערבים, במבט חטוף דרך החלון, העין שלי תפסה בניין עם הרבה חלונות, חלקם מוארים וחלקם חשוכים.
מיד עלה במוחי רעיון לעבודה עם אותו נער המתקשה לספר ולבטא מה הוא חווה בעולמו הרגשי, וכך נולדה לה הפעילות
“הסיפור שבסיפור” שעזרה לנער ולעוד עשרות ילדים ובני נוער לפתוח את ה”פקק” של עולמם הרגשי.
הפעילות “הסיפור שבסיפור” מסייעת לילדים ובני נוער להביע את מה שעל ליבם כאשר הם משליכים את מחשבותיהם ורגשותיהם
לדמות/יות דמיוניות שהם יוצרים ובכך להביע את הקושי שהם חווים כך שנוכל לעזור להם ולעבוד איתם על מנת ליצור את השינוי שהם מבקשים לעצמם.
מטרות הפעילות “הסיפור שבסיפור”
- ליצור א-חיבור (דיסוציאציה) בין הילדים/נוער לבין חוויות טעונות שהם חוו .
- לאפשר לאותם ילדים ובני נוער “מרחב” מוגן לבטא את התפיסה הסובייקטיבית שלהם לגבי אירועים ומצבים בחייהם.
- להגדיר מצב מצוי בו אותם ילדים ובני נוער חווים אתגר אך מתקשים למקד את הקושי שהם חווים.
- להקנות למנחים כלי דרכו יוכלו לגשש ולחקור את המפה הסובייקטיבית של המונחים הצעירים.
לחץ והירשם
רוצה גישה לתוכן המלא?
בהצלחה 🙂